FANDOM

Noiturit (Witcher, Wiedźmin) ovat hedelmättömiä mutantteja, joilla on yliluonnollisia kykyjä. He saavat erityisen koulutuksensa ja läpikäyvät erityisillä rohdoilla suoritetut, kehoa muokkaavat mutaatiot oman koulukuntansa linnakkeessa tullakseen ammattilaismaisiksi hirviönsurmaajiksi. Yleisesti uskotaan, että he eivät kykene tuntemaan tavallisia tunteita, vaikkakaan tämä ei vaikuta olevan totta. Geralt Rivialaisen, Witcher -sarjan keskeisen hahmon, kerrotaan olevan yksi parhaimmista noitureista. Hän on tosiaankin tunnettu - mutta tunnettu hyvällä vai pahalla, on kyseenalainen kysymys.

Noiturien työkaluina toimivat kaksi miekkaa. Toinen niistä on noiturein teräksinen, pudonneen tähden metallista valmistettu miekka, ja toinen hopeinen miekka (jotkut hirviöt ovat immuuneja muulle kuin hopealle). Näitä aseita he yleensä kantavat selässään. He osaavat myös valmistaa erilaisia rohtoja ja eliksiirejä tukemaan jo heidän muutoinkin yli-inhimillisiä aistejaan ja kykyjään.

Noituri nimenä on halventava termi, jota maagit käyttävät kuvaamaan miespuolisia henkilöitä rajoittuneilla tai heikoilla maagisilla kyvyillä. Noiturit pystyvätkin käyttämään "merkkejä", yksinkertaisia loitsuja.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki